11 maart 2024 t/m 22 april 2024

Nieuwe doelgroepen bereiken

Het is niet meer mogelijk je in te schrijven

Nieuwe doelgroepen bereiken: het staat bij veel culturele instellingen hoog op de agenda. Maar hoe pak je het aan? In deze cursus belicht Pim Halkes van Frisse Duik hoe je vanuit doelgroepinzicht naar doelgroepstrategie gaat.

Over de cursus

Je ontdekt welke rol je positionering, je proposities en je eigen organisatie spelen en hoe je collega’s meekrijgt in noodzakelijke veranderingen. In twee werksessies krijg je voorbeelden uit de praktijk en een aantal korte oefeningen voor je eigen organisatie.

Tussen de twee cursusmiddagen in wordt een telefonisch moment ingepland om je te helpen met de thuisopdracht.

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor musea die hun marketing- en doelgroepenstrategieën al redelijk op orde hebben en planmatig willen werken aan het uitbreiden van hun doelgroepen als gehele organisatie. Voorkennis over doelgroepen is gewenst. 

Programma

We richten ons tijdens de training op doelgroepstrategie om aan te sluiten bij de groeiende behoefte van culturele instellingen om een breder publiek te bereiken. Om je niet alleen anders te laten denken maar ook anders te laten doen, komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Kennis (modellen) en inspiratie (voorbeelden van binnen en buiten de sector)
  • Huiswerkopdracht
  • Mogelijkheid tot een-op-eengesprek om (online) te sparren over het huiswerk en de uitwerking
  • Opdrachten tijdens de sessies met feedback op elkaars ideeën.

De cursus is verspreid over twee cursusdagen:

Maandagmiddag 11 maart 13.30-17.00 uur

Locatie: Op Hodenpijl, Rijksstraatweg 20-22, Schipluiden

Maandagmiddag 22 april 13.30-17.00 uur

Locatie: Regentenkamer in Het Meisjeshuis, Oude Delft 116, Delft

Over de docent

Pim Halkes heeft als consultant veel ervaring met doelgroepstrategie en propositieontwikkeling voor onder andere DPG Media, Muziekgebouw aan ’t IJ, Bibliotheek Eemland en RAI Amsterdam. Hij was eerder marketingmanager bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Omroep Brabant en werkt nu vanuit zijn bureau Frisse Duik als consultant.

Praktisch

Deelname is gratis maar er is een beperkt aantal plekken beschikbaar. Meld je aan via het onderstaande formulier.

Er wordt gezorgd voor koffie/thee. Bij inschrijving rekenen we op je komst qua catering en locatie. Kun je onverhoopt toch niet komen? Geef tijdig de afmelding, of naam van vervanger (bijvoorbeeld je collega), aan ons door via info@erfgoedhuis-zh.nl.

Wanneer
11 maart 2024
13.30 - 17.00 uur (inloop vanaf 13.15 uur)

Op Hodenpijl Rijksstraatweg 20-22 2636 AX Schipluiden Toon route in Google Maps

Wanneer
22 april 2024
13.30 - 17.00 uur (inloop vanaf 13.15 uur)

Het Erfgoedhuis (Regentenkamer) Oude Delft 116 2611 CG Delft Toon route in Google Maps

Meer informatie of contact met Erfgoedhuis Zuid-Holland?

Evelien Masselink

Coördinator business development, senior adviseur erfgoed en publiek

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.