Ons werk Hollands Buiten
Om de Landgoederenzone Zuid-Holland bij een breed publiek onder de aandacht te brengen, is in 2017 het merk “Hollands Buiten” ontwikkeld. Dit merk is in 2018 in de markt gezet. Erfgoedhuis coördineerde deze merkontwikkeling in opdracht van de erfgoedtafel Landgoederenzone.
De laatste jaren is volop gewerkt aan het behoud en een betere zichtbaarheid van de landgoederenzone Zuid-Holland, niet ten laatste door de deelnemers aan de erfgoedlijn Landgoederenzone. Parken werden hersteld, gevels, plafonds en bruggen gerestaureerd en wandel- en fietsroutes gecreëerd. Na deze versterking van de verschillende 'parels' binnen de landgoederenzone, is het tijd om te werken aan een globale visie en om gezamenlijk naar buiten te treden in de promotie van deze bijzondere oase van rust in de Randstad. Dit gebeurt onder de naam “Hollands Buiten”. Het strategisch ontwerpbureau Human Safari is ingeschakeld voor positionering, merkstrategie, ontwerp en de uitbouw van het merk.